lördag 11 oktober 2014

Tankar

En solig och fin Lördag har vi här i Eskilstuna.
Stora grabbarna är hos sin pappa.
Måns och Thomas har varit på fotbollsträning och nu åkte dom iväg till Västerås på ärenden.
Pappa är bäst i vår lilla killes värld.♡

Jag ligger här där jag ligger. Kollar på säsong tre av Homeland. Riktigt bra!!!
Mitt sår håller ihop! Tack gode gud för det! Jag är inte särskilt religiös men jag knäppte händerna och bad till gud här om dagen. Mest av allt för att skinnet som togs bort och skickats på analys inte ska innehålla annat än cin 3 och sedan för att jag inte ska gå sönder där nere.
Förra året gjordes det på samma sätt som nu och då sprack det på dag tre. Det vill jag inte uppleva igen! Tror inte riktigt någon förstod hur jävligt det var. Inte ens min Thomas. Jag kunde liksom inte visa någon mitt köttsår mellan benen. Förutom på gyn. Läkaren jag träffade på min akuttid gav mig inget lugn när jag såg hennes blick då hon tittade på hur jag såg ut. Själv trodde jag att jag skulle ruttna och spricka sönder fullständigt och bröt ihop. En enda gång under hela sjuktiden föll jag helt isär. Grät så jag tjöt. Gråter bara jag skriver om det och tänker tillbaka. Är väl trött och slut av allt antar jag. Fantastiskt iaf hur kroppen kan lyckas läka ett stort sår.
Det bådar gott den här gången. Än håller jag ihop! Jag äter penicillin i förebyggande syfte. Tar rejält med laxermedel så att det bara ska rinna ur mig. Just nu är jag riktigt fin i underlivet.
Å vad jag hoppas så att det får fortsätta vara så!
Varför skriver jag om det? Jag vet inte riktigt. Kanske för att skriva av mig? Mår jag bättre av det? Nä det vet jag vet inte heller om jag gör?
Jag hoppas att du som läser det här inte fördömmer att jag blottar mig på det här sättet. Det här är något som kan hända vem som helst och vart som helst på kroppen. Synd för mig att jag skulle få det på mitt underliv, hade varit enklare på ett  ben eller nåt.

Kram kram

Inga kommentarer: